fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינוי עילת סגירת תיק

במשטרה מוגשות בחודש תלונות רבות ועקב כך נפתחים תיקים רבים. הטיפול בחלק גדול מהם מסתיים בסגירת התיק. ברוב המקרים סגירת התיק היא מעילה של חוסר עניין לציבור ולעיתים גם חוסר ראיות. רק חלק קטן מהתיקים נסגר מעילת חוסר אשמה. הדבר משמעותי כי רישום משטרתי על תיק שנסגר מחוסר אשמה נמחק מיד לאחר סגירתו, בעוד שהרישום על תיקים שנסגרו משתי העילות האחרות נשאר כחלק מהרישום המשטרתי של אותו אדם ואף זמין לגורמים מסוימים כמו כוחות הביטחון. לכן, שינוי עילת סגירת התיק מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור לעילה של חוסר אשמה יש לה משמעות.

האם מחיקת הרישום תיעשה רק עם שינוי עילת סגירת תיק?

מחיקת רישום משטרתי תיעשה באופן אוטומטי לאחר התיישנות התיק, בתום שבע שנים מאז פתיחתו כל עוד מדובר על חשד לעבירה מסוג עוון, שהענישה עליה היא עד שלוש שנות מאסר. כאשר מדובר על עבירה מסוג פשע שהיא חמורה יותר הרישום לא יימחק גם לאחר שעברו שבע שנים וחלה התיישנות על התיק. אם עברו כבר שבע השנים על עבירה מסוג זה ניתן להגיש בקשה מנומקת מדוע ניתן למחוק את הרישום, זאת בעזרת עורך דין בעל ניסיון בעניין ובצירוף מסמכים המראים שאותו אדם נמצא במקום אחר בחייו ובמרחק רב מעולם הפשע. שינוי עילת סגירת תיק יידרש כאשר אדם מעוניין למחוק את הרישום לפני שעברו שבע שנים וחלה התיישנות.

לשנות את עילת הסגירה: רק בעזרת עורך דין מומחה בתחום

שינוי עילת סגירת תיק אינו עניין קל וקציני המשטרה אליהם מוגשת הבקשה לכך צריכים להשתכנע שהדבר אכן מוצדק. לכן, חשוב לפנות לעורך דין פלילי בעל ניסיון רב, כולל בהליך לא פשוט זה. עורך הדין יצטרך לנסח בקשה מנומקת מדוע עניין שינוי עילת סגירת התיק היא קריטית ולא ניתן לחכות עד שתחול התיישנות על התיק, למשל אם אדם מועמד למשרה הדורשת תעודת יושר ללא רבב. כדי להימנע מבקשת שינוי עילת סגירת תיק באופן רטרואקטיבי מומלץ כבר עם סגירת התיק להתעקש על כך שיסגר מחוסר אשמה ולא מהעילות האחרות שלמשטרה במקרים רבים קל יותר לסגור את התיק בגללן כדי שהתיק לא ילווה את בעליו במשך שנים.

משרד עורכי דין MBM עוסק במשפט הפלילי ומתמחה בתחום. צוות המשרד מסייע ללקוחותיו במצבים שונים, כולל בעניין מורכב של שינוי עילת סגירת התיק. מוזמנים ליצור קשר.

עדיין יש שאלות?

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

קבלו ייעוץ משפטי בנושא שינוי עילת סגירת תיק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן