fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עבירות נשק בצבא

כיוון שצה"ל הוא גוף שמטרתו היא הגנה על מדינת ישראל באמצעות לחימה באמצעים שונים, יהיה זה טבעי שחיילים יחזיקו נשק אם הם בתפקידי לחימה ויבואו במגע עם סוגים שונים של נשק ואמצעי לחימה: רובים, רימונים, חומרי נפץ ועוד. בשל כך, ישנם חוקים מאוד ברורים לגבי נשק, מה מותר ומה אסור לעשות. עם זאת, קורים לא מעט מצבים של עבירות נשק בצבא שנעשות לאו דווקא מתוך כוונת זדון. לדוגמה, חייל עלול לשכוח את נשקו מתוך לחץ לעמוד בדרישות ובמשימות האינטנסיביות.

סוגים של עבירות נשק בצבא

נשק לסוגיו מציל חיים במקרה הצורך, אך יכול להוות סכנה של ממש אם מגיע לידיים הלא נכונות (שאינן בהכרח עוינות. גם ידיים לא מיומנות יכולות להביא לאסון). כיוון שישנם חוקים רבים לגבי אופן השימוש והאחזקה של נשק, ישנם גם סוגים שונים של עבירות נשק בצבא, ביניהם:

  • העלמת נשק: העלמת נשק יכולה להיות באמצעות גניבתו באופן מכוון אך גם בשל חוסר אחריות ורשלנות כמו שכחה של הנשק במקום כלשהו, איבוד שלו ועוד.
  • שימוש לא חוקי בנשק: כאשר ניתן לחייל נשק, הדבר נעשה לאחר שהוא יודע היטב את כללי השימוש בנשק וגם יודע ששימוש לא חוקי בו הוא עבירה חמורה. שימוש לא חוקי יכול להיות משחק בנשק, כיוון הנשק לעבר אדם מסוים אפילו בצחוק או ירי שלא על פי נוהל פתיחה באש.
  • הפקרת נשק: גם אם חייל מאבד את נשקו באופן לא מכוון, ההשלכות יכולות להיות חמורות כמו הגעתו לגורמים עוינים. הפקרת נשק נקראת גם מצב בו הנשק נמצא בבסיס אך לא היכן שאמור להיות. בכל מקרה הענישה על כך יכולה להיות חמורה אך תוך התחשבות בנסיבות.

הסתבכתם בעבירת נשק? פנו לעורך דין מומחה בתחום

עבירות נשק בצבא נתפסות ע"י המערכת הצבאית כעבירות חמורות מאוד. הנשק לסוגיו הוא הלחם והמים של הצבא ובלעדיו לא רק שהצבא יאבד מיכולותיו להגן, יש סיכוי טוב שהנשק יגיע לידיים הלא נכונות ואז הנזק כפול. אם הסתבכתם בעבירת נשק אל תחכו. פנו מיד לעורך דין צבאי בעל ניסיון רב בתחום אשר  סייע במצבים של עבירות נשק והצליח להציג טיעונים המהווים נסיבות מקלות ובכך להפחית את חומרת המעשה בעיני בית הדין הצבאי וגם מהעונש.

משרד עו"ד MBM מתמחה במשפט הפלילי והצבאי ומסייע לחיילים רבים להיחלץ גם ממצבים מורכבים כמו עבירות נשק. מוזמנים ליצור קשר.  

עדיין יש שאלות?

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

קבלו ייעוץ משפטי בנושא עבירות נשק בצבא

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן