fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פטור משירות צבאי

שירות צבאי נחשב אמנם לחובה עבור כל אזרח המגיע לגיל 18 וגם לאחר סיום השירות הסדיר במסגרת מילואים, אך ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור משירות צבאי. את הפטור יכול לקבל מלש"ב שנמצא בשלבי טרום גיוס, חייל אשר גוייס אך בשל שינוי בנסיבות עולה הצורך בשחרורו מהצבא, או אזרח האמור עדיין לשרת במילואים. קבלת פטור משירות צבאי אינה פשוטה. לא קל להוכיח את חשיבות העניין למערכת הצבאית שהיא כבדה ונוקשה. לכן, חשוב לפנות לעורך דין צבאי המתמחה בנושא זה כדי שינסח את  הבקשה לקבלת הפטור באופן המשכנע ביותר תוך צירוף כל המסמכים הנדרשים לכך.

סיבות שונות לקבלת פטור משירות צבאי

הסיבה הנפוצה ביותר לקבלת פטור משירות צבאי היא סיבה רפואית. ישנם מצבים שונים, פיזיים או נפשיים, המהווים מבחינת הצבא גורם מספיק כדי לתת פטור. עם מצבים אלה נמנים: בעיות אורתופדיות קשות, מחלות במערכת העיכול כמו קרוהן וקוליטיס, צליאק ואלרגיות חמורות, בעיית לב וכן מצבים נפשיים כמו דיכאון, חרדה, סכיזופרניה. היום ישנה מודעות גבוהה הרבה יותר לקושי בהתמודדות עם פוסט טראומה והצבא משחרר היום יותר על רקע זה. סיבה נוספת היא היריון או נישואים. חיילת שנכנסה להיריון ומעוניינת להמשיכו יכולה (ולמעשה מחויבת) להשתחרר. נישואים מהווים עילה לשחרור עבור חיילות בלבד. סיבה אחרת שיכולה להיות היא דת או מצפון, כולל תוך כדי שירות, כשחייל רואה שהשימוש בנשק ובכלל שירות בצבא נוגדים באופן מובהק את אמונותיו. סיבה נוספת היא מצב סוציו אקונומי קשה במיוחד, למשל מחלה קשה של אחד ההורים.

לפנות לעורך דין מומחה בתחום להגשת הבקשה

קבלת פטור משירות צבאי יכולה להיות פשוטה יחסית כאשר מדובר על מצב רפואי המצדיק את השחרור באופן חד משמעי. כאשר מדובר על פוסט טראומה למשל, לא תמיד דברים יהיו מובהקים מספיק מבחינת הצבא וכאן חשוב להיעזר בעורך דין לניסוח הדברים בצורה חד משמעית וגם לערעור על החלטת הצבא אם נדרש. גם קבלת פטור משירות צבאי בעקבות מצב קשה בבית אינה תמיד קלה. ישנם לא מעט חיילים עם בעיות ת"ש שמאשרים להם פתרונות ביניים כמו שירות קרוב לבית או תפקיד משמרות במסגרתו יהיו בבית יותר, אך פטור מלא ניתן רק במצבים קשים מאוד בהם נוכחות החייל קריטית עבור משפחתו. עורך הדין יסייע בהצגת הדברים במלוא חומרתם.

משרד עו"ד MBM מתמחה במשפט הפלילי והצבאי ומסייע לחיילים במצבים שונים, כולל בקבלת פטור משירות צבאי. מוזמנים ליצור קשר.

עורך דין צבאי פטור משירות

במדינת ישראל השירות בצבא הוא חובה עבור כל אזרח. לאחר שירות סדיר יידרשו רבים לשרת גם במילואים עד הגיעם לגיל 40 ואף 45 בתפקידי קצונה. עבור רוב אזרחי המדינה השירות בצבא מהווה חלק בלתי נפרד ממסלול החיים. עם זאת, ישנם מצבים בהם  מגיע לאדם פטור מהשירות הצבאי, בין אם עוד בשלב טרום הגיוס, בין אם תוך כדי השירות הצבאי ובין אם לאחר מכן כאשר יינתן לו פטור ממילואים. קבלת הפטור אינה קלה ודורשת בכל מקרה הצדקה ואף הצגת מסמכים התומכים בכך. בעזרת עורך דין צבאי פטור משירות יהיה קל יותר להשגה, באופן שיחסוך לכם עיכובים ובירוקרטיה או צורך להגשת ערעור.

כיצד ניתן לקבל בעזרת עורך דין צבאי פטור משירות?

נושא הפטור משירות צבאי הוא רגיש, במיוחד כי במשך תקופה הצבא היה רך יחסית ואפשר השתמטות מבלי לעצור את העניין מספיק. בשנים האחרונות הצבא חזר להקשיח את עמדותיו ודורש סיבות מוצדקות לקבלת פטור. עורך דין צבאי פטור משירות המתמחה בנושא זה מכיר היטב את התנאים והנסיבות השונות בהם ניתן לקבל פטור. הוא יסייע לכם בניסוח הבקשה כך שתכלול את הנימוקים המשכנעים וסיבות שנחשבות מוצדקות למתן פטור. עורך הדין ידאג גם לכך שתצרפו כבר לבקשה הראשונה את כל המסמכים התומכים בבקשה. ישנם מצבים בהם העניין יתקבל בקלות יחסית, למשל מצב רפואי המצדיק פטור. ישנם מצבים בהם הדבר יהיה קשה יותר ומומלץ להיעזר בעורך הדין לכך.

להתייעץ עם עורך דין גם לערעור על פטור

כאשר מדובר על עורך דין צבאי פטור משירות, הצורך בשירותיו עולה בעיקר כאשר מעוניינים בקבלת הפטור. עם זאת, ישנם אנשים אשר משויכים לקבוצות הזכאיות לפטור ומבחינת הצבא אינם אמורים לשרת. ניתן לערער גם על כך ולשכנע את המערכת לגייס אתכם. אמנם שכנוע זה יהיה קל יותר מהשכנוע ההפוך לתת לכם פטור, אך גם כאן כדאי להתייעץ עם עורך דין צבאי המתמחה בנושא פטור משירות כדי שייעץ לכם איך לפעול דווקא בכיוון ההפוך, בדרך לשירות צבאי למרות היותכם פטורים מכוח דין.

משרד עורכי דין MBM עוסק במשפט הפלילי והצבאי. הוא מלווה חיילים רבים בהשגת פטור או מייצג אותם כשהם חשודים או נאשמים בביצוע עבירות. מוזמנים ליצור קשר.

עורך דין פטור מהצבא

עורך דין פטור מהצבא

שירות בצבא הוא חלק חשוב ומהותי בחייו של ישראלי. לעיתים, גם אם חייל התחיל את דרכו בצבא כשהוא מלא מוטיבציה, צצות נסיבות המצדיקות קבלת פטור מהשירות. הדבר נכון הן לחיילים בסדיר והן לחיילי מילואים. קבלת פטור משירות צבאי, במיוחד לחיילים בחובה אינה קלה  ודורשת סיבות מוצדקות לכך והוכחות התומכות בכך. בעזרת עורך דין פטור מהצבא יתקבל באופן קל יותר, בתהליך שהוא יעיל ועם מינימום עיכובים ובירוקרטיה. חשוב כמובן שעורך הדין יתמחה בתחום הצבאי עם דגש על נושא הפטור משירות.

כיצד תקבלו בעזרת עורך דין פטור מהצבא ביתר קלות?

ישנם כמה מצבים אשר בעקבותיהם ניתן לקבל פטור. המצב המובהק  ביותר וללא סימני שאלה הוא מצב רפואי אשר הצבא מגדיר אותו כמצדיק פטור. עם מצבים אלה נמנות בעיות בלב, מחלות כמו קרוהן וקוליטיס, אלרגיה מסכנת חיים וגם מצבים נפשיים כמו דיכאון או חרדה. בשנים האחרונות עלתה המודעות גם לפוסט טראומה והשלכותיה. עדיין לא תמיד יקבל החייל פטור בשל סיבה זו. עורך דין פטור מהצבא  יסייע בהצגת הדברים כך שלא יהיה עוררין על העניין והצבא יעדיף לשחרר. מצבים נוספים הם שחרור מטעמי דת ומצפון. גם כאן ישנם מצבים ברורים יותר, למשל השתייכות לקבוצה שבאופן אוטומטי אינה מחויבת להתגייס כמו המגזר החרדי, אך ישנם מצבים שבעזרת עורך דין פטור מהצבא יוצגו באופן שישכנע את הצבא לפטור את אותו אדם משירות.

התייעצות עם עורך דין צבאי במגוון רחב של מצבים

עורך דין פטור מהצבא הוא עורך דין צבאי אשר יוכל לסייע במגוון רחב של מצבים מלבד לצורך קבלת פטור. ישנם חיילים אשר חשודים בביצוע עבירה במהלך שירותם הצבאי. התייעצות עם עורך דין צבאי חשובה עוד לפני החקירה במצ"ח. עורך הדין יכין את החשוד לחקירה וינחה אותו כיצד לנהוג ומה להשתדל שלא לומר. אם הוחלט על הגשת כתב אישום עורך הדין ייצג את הנאשם במשפט. בין אם אתם מחפשים עורך דין פטור מהצבא ובין אם עורך דין צבאי למטרה אחרת, וודאו שאותו עורך דין בקיא בדיני הצבא ובעל ניסיון בייצוג חיילים ובעזרה להם.

משרד עורגי דין MBM מתמחה במשפט הפלילי והצבאי. הוא מייעץ וסייע לחיילים במצבים שונים במקצועיות רבה ותוך מתן יחס אישי מוזמנים ליצור קשר.

עדיין יש שאלות?

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

קבלו ייעוץ משפטי בנושא פטור משירות צבאי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן